Školský podporný tím
ŠKOLSKÝ ŠPECIÁLNY PEDAGÓG
Mgr. Peter Gábor
Kontakt: gabor@postupimska.sk
Konzultačné hodiny: podľa potreby po osobnom rozhovore, alebo mailovej komunikácii
Školský špeciálny pedagóg je na základnej škole pre žiakov preto, aby pomohol rodičom a žiakom s učením, dobre sa v škole cítili, zažívali úspech v kolektíve žiakov, prežívali radosť zo školskej práce a tak z nich vyrástli zdravé a harmonické osobnosti.
- priama práca so žiakmi /individuálna, pomoc žiakovi na vyučovacej hodine/, ktorým boli diagnostikované špecifické vývinové poruchy učenia a priama práca so žiakmi, ktorí majú z rôznych dôvodov problémy v učení
- odporučenie rodičom diagnostikovať a rediagnostikovať žiakov (podľa potreby a daných predpisov)
- riešenie problémov žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
- v prípade potreby zabezpečenie pomôcky deťom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (tabuľky a pod.)
- náčuvy na vyučovaní s cieľom bližšie spoznať triedu, jednotlivých žiakov, pozorovať ich prácu na vyučovacej hodine
- depistáž
- budovanie špeciálnopedagogickej knižnice a príprava a zhromažďovanie materiálov pre prácu s deťmi (pracovné listy, cvičenia a pod.)
- prednášková činnosť (v prípade potreby oboznámiť vyučujúcich s aktuálnym problémom – diagnózou a prehĺbiť ich vedomosti v danej problematike).
- konzultácia a spolupráca s rodičmi
- spolupráca s učiteľmi, usmerňovanie ich práce so začlenenými žiakmi
- zakladanie, vedenie, triedenie a aktualizácia dokumentácie k jednotlivým žiakom so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími potrebami
ŠKOLSKÝ PORADCA
Mgr. Bc. Janette Šalachová
Kontakt: email: salachova@postupimska.sk
Konzultačné hodiny: podľa potreby po osobnom rozhovore, alebo mailovej komunikácii
Náplňou práce školského poradcu je školské poradenstvo v otázkach výchovy, vzdelávania, profesijnej orientácie detí a v oblasti prevencie problémového a delikventného vývinu detí. Ponúka poradenské, informačné, konzultačné služby rodičom a žiakom, ktoré vykonáva v koordinácii s vedením školy, s učiteľmi, so školským špeciálnym pedagógom, školským psychológom, triednymi učiteľmi, učiteľmi a odbornými zamestnancami z CPPPaP Zuzkin park, Košice.
Ťažisko výkonu diagnostickej, ako aj koordinačnej činnosti ostáva predmetom činnosti v rámci centier pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie (CPPPaP).
Viac informácií o činnosti ŠKOSLKÉHO PORADCU –TU–
SOCIÁLNY PEDAGÓG
PhDr. Marta Zahurancová
Kontakt: zahurancova@postupimska.sk
Konzultačné hodiny: podľa potreby po osobnom rozhovore, alebo mailovej komunikácii
- vykonáva odborné činnosti v rámci prevencie, intervencie a poskytovania poradenstva najmä pre deti a žiakov ohrozených sociálno-patologickými javmi, zo sociálne znevýhodneného prostredia, drogovo závislých alebo inak znevýhodnených detí a žiakov, ich zákonných zástupcov, pedagogických zamestnancov škôl a školských zariadení. Sociálny pedagóg plní úlohy sociálnej výchovy, podpory prosocialného, etického správania, sociálno-pedagogickej diagnostiky prostredia a vzťahov, sociálno-pedagogického poradenstva a prevencie, sociálno-patologických javov a reedukácie správania
- zabezpečuje sociálny servis pre žiakov
- pracuje pravidelne s triednym kolektívom na vytvorení lepšej atmosféry a klímy v triede s cieľom predchádzať konfliktom, agresii a šikanovaniu v skupine
Pedagogický asistenti
Bc. Zuzana Borovská (borovska@postupimska.sk)
Mgr. Dominika Uličná (ulicna@postupimska.sk)
Ing. Ľuboš Zahradníček (zahradnicek@postupimska.sk)
Bc. Valéria Winklerová (winklerova@postupimska.sk)
Veronika Lengyelová (lengyelova@postupimska.sk)
Konzultačné hodiny - podľa potreby po osobnom rozhovore, alebo mailovej komunikácii
- Pedagogický asistent vchádza do triedy skôr ako žiak, s ktorým pracuje. Privíta ho v škole a pomôže mu pripraviť si pomôcky na vyučovanie
- Na matematike asistent pomáha žiakovi pochopiť znenie slovnej úlohy. Snaží sa mu text zjednodušiť tak, aby mu porozumel. Na geometrii mu pomáha pracovať s kružidlom, pravítkami alebo inými potrebnými pomôckami
- Na materinskom, alebo cudzom jazyku asistent vysvetľuje ešte raz javy a poučky, ktorým dieťa nerozumie. Ak žiak nestíha pracovať s triedou, asistent s ním pracuje jeho vlastným tempom
- Na dejepise, geografii, fyzike, biológii, chémii asistent diktuje žiakovi poznámky, ak ich nestíha prečítať z tabule, pomáha mu robiť poznámky z učebnice. Pri písaní písomnej práce asistent zjednodušuje zadania úloh a viackrát sa ich snaží žiakovi vysvetliť, aby otázku pochopil a dokázal na ňu odpovedať
- Keď učiteľka v rámci hodiny ide niečo vysvetliť žiakovi, s ktorým pracuje asistent, ten preberá jej úlohu a pracuje s triedou, väčšinou kontroluje plnenie úloh, ktoré učiteľka žiakom zadala
- Asistent učiteľa pomáha deťom aj v reálnych situáciách v škole, napríklad na dvore školy cez veľkú prestávku, alebo v jedálni počas obeda.
Národná linka na pomoc deťom v ohrození – VIAC AKO NI(C)K
Násilie, s ktorým sa deti stretávajú, môže mať veľa podôb. Od šikany, zosmiešňovania, ponižovania,
kyberšikany cez vyhrážanie, bitie, týranie, či sexuálne násilie. Ochrániť ich dokáže len rýchly a účinný zásah.
Takúto pomoc deťom ponúka Národná linka na pomoc deťom v ohrození VIAC AKO NI(C)K. Je bezplatná a
funguje nepretržite 24 hodín denne / 7 dní v týždni.
Všetky podrobné informácie nájdete –TU–
Linky psychologickej prvej pomoci:
- Linka detskej dôvery: https://www.linkadeti.sk/domov
- Linka dôvery Nezábudka: https://www.dusevnezdravie.sk/linky-pomoci,
- Internetové linky dôvery: https://ipcko.sk, https://www.stalosato.sk/, http://nenormalne.sk/,
- Linka detskej istoty: http://www.ldi.sk,
- Online poradňa (LIVECHAT) pomoci obetiam trestných činov, ktorej ikonka sa nachádza v pravom spodnom rohu na www.prevenciakriminality.sk,
- Psychologická internetová poradňa pre mladých ľudí so zdravotným znevýhodnením https://dobralinka.sk/
ŠKOLA INKLUZIONISTOV
Škola inkluzionistov je program Nadácie pre deti Slovenska zameraný na rozvoj a podporu inkluzívneho vzdelávania na prvom a druhom stupni základných škôl. Cieľom je podpora a rozvoj práce na školách s rozmanitosťou žiakov bez ohľadu na ich fyzické, intelektuálne, emocionálne, sociálne, jazykové alebo iné obmedzenia.
Naša škola bola takisto účastníkom 2. ročníka školy inkluzionistov v rokoch 2019/2020.
Bol to pre nás veľký úspech a pevne veríme, že skúsenosti, ktoré sme ako pedagogický zbor nadobudli vďaka Škole inkluzionistov pomôžu k lepšiemu individuálnemu prístupu ku všetkým našim žiakom.
Inklúzia je totiž jediná cesta, po ktorej musíme ísť v rámci vzdelávania žiakov a my sme sa po nej rozhodli ísť. Cesta je dlhá, ale základ sme položili aj vďaka Škole inkluzionistov.
Hlavným cieľom programu bolo podporiť prostredníctvom grantovo-vzdelávacieho projektu Škola inkluzionistov základné školy z celého Slovenska, aby dokázali v maximálne možnej miere prispôsobiť vzdelávacie podmienky a pedagogické stratégie rôznorodým potrebám všetkých detí v škole, v triede i v kolektíve, ale najmä, aby ich do svojej školy dokázali prijať.
Druhý ročník bol opäť zameraný na rozvoj zručností účastníkov v oblasti inkluzívneho vzdelávania. Konzultanti si ako jeden z cieľov určili identifikovanie východiskovej situácie na škole a hľadanie ciest, ako prispôsobiť jej fungovanie konkrétnym potrebám. Finančný grant na malé projekty pre školy bol príspevkom na potreby vzdelávania účastníka a jeho pedagogických kolegov. Na ich realizáciu získala každá škola grant v maximálnej výške 1 000 Eur.
Konzultantkou z Nadácie pre deti Slovenska bola toho času pani PaedDr. Zuzana Révészová.