Kritériá záverečného hodnotenia žiakov v čase mimoriadnej situácie spôsobenej prerušením vyučovania v školách v II. polroku školského roka 2019/2020 v Základnej škole, Postupimská 37 v Košiciach
Kritériá sú vypracované na základe Usmernenia na hodnotenie žiakov základných škôl v čase mimoriadnej situácie, spôsobenej prerušením vyučovania v školách v školskom roku 2019/2020, ktoré vydalo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR dňa 6.4.2020.
Základné princípy hodnotenia žiakov v čase prerušeného vyučovania v školách:
-
Zabezpečiť spravodlivosť pri hodnotení každého žiaka rešpektovaním individuálnych podmienok na domácu prípravu a dištančné vzdelávanie.
-
Sústrediť pozornosť na poskytovanie slovnej spätnej väzby.
-
Akceptovať jedinečnosť podmienok žiakov na vzdelávanie.
Zásady hodnotenia:
-
Priebežné hodnotenie sa počas prerušeného vyučovania v školách realizuje formou slovného hodnotenia. Priebežné hodnotenie má mať charakter konštruktívnej spätnej väzby (odporúčaní, korekcie chýb), poskytovanej žiakom počas učenia sa. Má motivačnú a aktivizujúci funkciu.
-
Pri priebežnom aj záverečnom hodnotení sa prihliada predovšetkým na osobitosti, možnosti a individuálne podmienky na domácu prípravu počas prerušeného vyučovania v školách.
Získavanie podkladov na hodnotenie:
-
Podklady na hodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov získava učiteľ v čase prerušeného vyučovania v školách najmä z portfólií žiackych prác a rozhovormi so žiakmi, príp. konzultáciou s rodičmi.
-
Učitelia využívajú pri hodnotení žiakov spoluprácu a konzultácie s ostatnými pedagogickými zamestnancami školy a podľa potreby aj s odbornými zamestnancami školy (asistenti, školská psychologička, školská špeciálna pedagogička).
-
Po obnovení vyučovania v školách sa písomné a ústne skúšanie nerealizuje najmenej tri týždne od nástupu žiakov do školy.
Kritéria, podľa ktorých je žiak hodnotený:
-
Aktívny prístup, snaha, prejavený záujem, zodpovednosť, samostatnosť.
-
Vypracovanie zadaných úloh (samostatná práca žiakov, vypracované zadania počas domácej prípravy, projekty, riešenie úloh, pracovné listy, cvičenia v pracovných zošitoch…) z jednotlivých predmetov v množstve stanovenom vyučujúcim daného predmetu.
-
Účasť žiaka na online hodinách realizovaných vyučujúcim s prihliadnutím na individuálne podmienky žiaka zúčastniť sa online hodín.
-
Vypracovanie úloh, zadaní, projektov.
Postup do vyššieho ročníka
Pri nesplnení minimálnych podmienok a kritérií nebude žiak v danom období hodnotený/klasifikovaný a bude mu umožnené dodatočné preskúšanie alebo vykonanie komisionálnych skúšok. Postup do ďalšieho ročníka bude závisieť od výsledku preskúšania alebo od výsledku žiaka na komisionálnych skúškach.
V čase mimoriadnej situácie je vo výnimočných prípadoch možné určiť pred postupom do vyššieho ročníka preskúšanie u tých žiakov 2. stupňa ZŠ, ktorí zo subjektívnych príčin neplnili požiadavky vyučovania na diaľku a dosiahli neuspokojivé výsledky za obdobie pred prerušením vyučovania.
Mgr. Jana Polačková
riaditeľka školy